Regulamin
Engineer student award 2017
Ogólnopolski konkurs dla studentów uczelni technicznych
Zobacz więcej
1 kwietnia-31 sierpnia 2017 r.

Wygraj staż w niemczech oraz 3000 zł

Jesteś studentem Politechniki? Kierunek, na którym studiujesz lub Twoje pasje oscylują wokół dziedziny infrastruktury torowej? Chciałbyś rozwijać się i prowadzić badania swoich rozwiązań? ENGINEER STUDENT AWARD 2017 jest właśnie dla Ciebie.

Informacja o konkursie:

ENGINEER STUDENT AWARD 2017 został stworzony specjalnie z myślą o i dla Studentów. To most łączący dwa wymiary - naukę i biznes, w służbie społeczeństwu. Bez Studentów, świeżego spojrzenia i być może szalonych konceptów nie ma mowy o innowacjach oraz nowoczesnych technologiach w zakresie bezpieczeństwa branży pojazdów i infrastruktury szynowej.

 

 

Przygotowaliśmy pięć zadań z dziedziny infrastruktury szynowej. Konkurs polega na zaprojektowaniu lub wykreowaniu Rozwiązania do danego lub kilku wybranych zadań. Do dzieła!

 

Przeczytaj nasz Regulamin
Stwórz swoje Rozwiązanie
Wyślij zgłoszenie na adres 
Wygraj możliwość prowadzenia badań i rozwoju własnych projektów!

ENGINEER STUDENT AWARD 2017 podzielono na trzy etapy

Etap I

1 kwietnia-31 sierpnia

Przyjmowanie zgłoszeń

Etap II

18 września

Ogłoszenie wyników

Etap III

Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO

Wręczenie nagród

Nagrodą główną w konkursie ENGINEER STUDENT AWARD 2017

jest miesięczny staż u Dätwyler Sealing Technologies Deutschland GmbH oraz 3000 zł.

W konkursie zostaną przyznane również dwa wyróżnienia po 1000 zł.

Zadania konkursowe

1
„Mocowanie szyn z podparciem ciągłym bez poprzeczek torowych”

Zaprojektowanie systemu bezpodsypkowej nawierzchni torowej z montażem elementów podporowych w technologii „od góry” i późniejszym montażem szyn kolejowych lub tramwajowych, zaizolowanych uprzednio profilami systemu RCS®, bez użycia poprzeczek torowych. W zależności od potrzeb, system ma umożliwiać punktowe lub ciągłe podparcie szyny.

2
„Podpory podkładów – BN918145”

Zaprojektowanie sprężystych podpór podkładów (zelówki), montowanych na etapie produkcji podkładu, spełniających wymagania techniczne warunków dostawy BN918145 kolei Deutsche Bahn AG, przeznaczonych również do montażu na podkładach typu PS-93/-94, stosowanych na sieci zarządzanej przez PKP. Podpory (zelówki) mają być łączone z podkładami w sposób trwały, umożliwiając ich bezpieczny transport i użytkowanie.

3
„Pomiar ugięcia podczas przejazdu pojazdu szynowego”

Zaprojektowanie urządzenia lub systemu pomiaru ugięcia podpartej w sposób ciągły szyny w trakcie jej normalnej eksploatacji, podczas przejazdu pojazdu szynowego. Urządzenie lub system powinien umożliwiać przeprowadzanie pomiarów „pod ruchem” bez konieczności wyłączeń na mierzonym odcinku. Urządzenie powinno również mierzyć ruch poruszających się po torowisku pojazdów. Mierzone dane/wyniki pomiaru mają być zapisywane w sposób ciągły przy pomocy opracowanego przez Uczestnika konkursu oprogramowania analitycznego, które pozwoli na ich dalszą obróbkę.

4
„System nawierzchni przejazdu kolejowego przy zachowaniu ciągłości nawierzchni torowej i drogowej”

Zaprojektowanie systemu nawierzchni przejazdu kolejowego, spełniającego podstawowe wymagania bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości nawierzchni torowej i drogowej. W przypadku konieczności przeprowadzenia prac torowych system ma zapewniać łatwy demontaż i montaż bez ingerencji w konstrukcję torowiska. Opracowany system nawierzchni przejazdu powinien uwzględniać zastosowanie elementów elastomerowych.

5
„Tor bezpieczny dla rowerów”

Zaprojektowanie praktycznego rozwiązania w kwestii torowisk tramwajowych i rowerzystów w przestrzeni miejskiej, pożądanego w pobliżu przystanków i przejść dla pieszych. Rozwiązanie powinno być trwałe (żywotność min. 2 lata) i bezpieczne – zrealizowane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej w odniesieniu do torów tramwajowych. Warunki środowiskowe oraz atmosferyczne, czy też ewentualne ciała obce nie powinny mieć wpływu na bezpieczeństwo tego rozwiązania. Pożądanym byłoby zastosowanie szyn standardowych, można jednak zaproponować również konstrukcje specjalne.

Pobierz regulamin konkursu

Organizator:

TransComfort, jako Business Unit spółki M&MR Trading Polska, propaguje koncepty wnoszące komponent bezpieczeństwa oraz komfortu do transportu dóbr, mediów i ludzi już od ponad 20 lat.

Wprowadzamy nowoczesne technologie do pojazdów szynowych oraz modernizujemy infrastrukturę torową - na przełomie dwóch dekad zbudowaliśmy markę wierną standardom wyłącznie najwyższej jakości produktów i usług. Ściśle współpracujemy z producentami znanych światowych marek, dystrybuujemy produkty uznane i renomowane na rynku międzynarodowym.

W zakresie kolejnictwa oraz infrastruktury szynowej są to m.in. Continental ContiTech, Dätwyler czy Becorit. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku oraz branżowemu know-how TransComfort dostarcza usługi kompleksowe - od doradztwa technicznego i doboru produktu, przez opracowanie i konstrukcję własnych systemów ułatwiających montaż, aż po wdrażanie wybranych rozwiązań. Kształtujemy przyszłość bezpieczeństwa w służbie społeczeństwu.

Współorganizator:

Dätwyler Group jest szwajcarskim dostawcą customowych rozwiązań uszczelniających.

Ponad 7500 pracowników, 14 oddziałów rozsianych na całym świecie oraz ponad 100-letnia historia czynią koncern niekwestionowanym technologicznym liderem, a know-how, doświadczenie oraz globalny zasięg pozwalają na tworzenie rozwiązań najwyższej jakości.

Niemiecki oddział Dätwyler Sealing Technologies Deutschland GmbH dostarcza systemowych rozwiązań dla branży spożywczej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej czy inżynierii lądowej. W dziedzinie infrastruktury szynowej sprawia, że życie w pobliżu torów staje się przyjemniejsze, a jazda tramwajem czy metrem bardziej komfortowa. Systemy redukujące wibracje, hałas i prądy błądzące - maty podtorowe i systemy RCS - z powodzeniem wprowadzono już w wielu krajach na całym świecie.

Partnerzy:

Patronat medialny: